על ידי משה בנרים » א' פברואר 23, 2020 12:11 pm
[quote="דוד ריזל" post_id=4869 user_id=89]
מצאתי מעשיות,
פעם שמע החזון איש מישהו קורא ק"ש וחוזר על כל מילה שוב ושוב וכו' ושאל אותו למה הוא עושה זאת. הוא ענה שזה בגלל "קרא ולא דקדק" ואז אמר לו החזו"א שקרא ולק דקדק זו מחלוקת ואילו דקדק ולא קרא לכולי עלמא לא יצא...
[/quote]
ברור שהחזון איש זצ"ל רצה רק להוריד אותו מהנערוון שלו
מכיון בטור בסימן ס"א כתוב ש"צריך לראות שלא ידגיש את הרפה ולא ירפה את הדגש. לא יניח הנע ולא יניע הנח". בסימן ס"ב הוא מוסיף וכותב "אע"פ שצריך לדקדק באותיותיה קרא ולא דקדק יצא ומ"מ צריך להזהר לדקדק בהם" שואל הב"ח למה הוא כותב זאת שוב אחרי שהוא כתב את עיקרי הדברים בסימן הקודם. מסביר הב"ח שלא יחשוב החושב שאם קרא ולא דקדק יצא א"כ אין זה אלא למצוה מן המובחר לכן כתב "צריך להזהר" כלומר חייב מן הדין להזהר לדקדק בהם שאם לא נזהר נענש בחם הגהנום ואם נזהר מצננין לו גהנום לפיכן צריך להזהר בהם.
[quote="דוד ריזל" post_id=4869 user_id=89]
מצאתי מעשיות,
פעם שמע החזון איש מישהו קורא ק"ש וחוזר על כל מילה שוב ושוב וכו' ושאל אותו למה הוא עושה זאת. הוא ענה שזה בגלל "קרא ולא דקדק" ואז אמר לו החזו"א שקרא ולק דקדק זו מחלוקת ואילו דקדק ולא קרא לכולי עלמא לא יצא...
[/quote]
ברור שהחזון איש זצ"ל רצה רק להוריד אותו מהנערוון שלו
מכיון בטור בסימן ס"א כתוב ש"צריך לראות שלא ידגיש את הרפה ולא ירפה את הדגש. לא יניח הנע ולא יניע הנח". בסימן ס"ב הוא מוסיף וכותב "אע"פ שצריך לדקדק באותיותיה קרא ולא דקדק יצא ומ"מ צריך להזהר לדקדק בהם" שואל הב"ח למה הוא כותב זאת שוב אחרי שהוא כתב את עיקרי הדברים בסימן הקודם. מסביר הב"ח שלא יחשוב החושב שאם קרא ולא דקדק יצא א"כ אין זה אלא למצוה מן המובחר לכן כתב "צריך להזהר" כלומר חייב מן הדין להזהר לדקדק בהם שאם לא נזהר נענש בחם הגהנום ואם נזהר מצננין לו גהנום לפיכן צריך להזהר בהם.