על ידי פשוטו של מקרא » ג' פברואר 12, 2019 9:57 pm
אליקים כתב: ↑
ר' פשוטו, לא הבנתי איך דבריך קשורים למה שטענתי.
פשוטו של מקרא כתב: ↑
ואם תסכים איתי בזאת, הרי
שהסיפא של דבריך שבסוג השתדלות כזריקת כדור החזו"א עצמו לא השתדל, אבל הורה לאחרים להשתדל, זה לא יתכן, שהרי השתדלות כזו אינה השתדלות אלא השתוללות ו'הימור' בעלמא, אין צד שיש חובת השתדלות שכזו, ואם ע"י שכל הציבור מצביע יש לזה תוקף אין צד שאינו בכלל ההשתדלות
לדבריך אלו אין קשר למה שטענתי. כי אני הסברתי שכלפי החזו"א זו זריקת כדור, ואילו כלפי אחרים
זו לא זריקת כדור אלא פעולה רגילה המביאה תוצאה, כי ברור שהצבעה של רבים יש לה השפעה.
ולכן כלפי האחרים זו אינה "השתוללות ו'הימור' בעלמא", אלא השתדלות רגילה.
וממילא שאר דבריך אינם מובנים. וכמו"כ לא הסברת מה ענין הכדורגל לכאן.
ידידי הנח רגע לעניין הכדורגל, ונסה להבין את העניין לאשורו, אח"כ כשתבין אסביר לך בל"נ גם את עניין הכדרוגל.
מלבד כל מה שהארכתי לעיל לבאר את דברי, תראה שדבריך אינם תואמים את העובדה עצמה.
אילו החזו"א היה מדבר במסר לציבור 'לכו להצביע' אבל אני כבעל בטחון יכול לסמוך על כך שאין השפעה לקול בודד רק בדרך רחוקה מאד, ולכן אין זה מחובת השתדלותי- ניחא.
אבל החזו"א לא אמר זאת במסר לציבור אלא בשיחה אחד על אחד עם אדם פרטי (הגרש"ז אולמן זצוק"ל) ומכיון שכן הרי להגרש"ז אולמן גם היה מקום לסמוך כיחיד על זה שקולו הבודד לא ישפיע אלא בדרך רחוקה מאד, וא"כ מאיזה טעם אמר לו החזו"א כי הוא חייב להצביע.
מה כן החזו"א אמר לו 'אצלי' זה כמו משחק, אתה תלך להצביע.
אצלי שאני בדרגת בטחון שאין הבדל כלל בין נס לטבע (דרגת השיא בבטחון במניין ה' המדרגות שמונה המכתב מאליהו- שאגב הגרש"ז אולמן היה תלמידו מקורבו מאד) אני אצלי כל ההשתדלות היא משחק ילדים.
אצלך שאינך ברמה זו של בטחון- מחוייב אתה מצד חובת ההשתדלות להצביע.
[quote=אליקים post_id=1480 user_id=58]
ר' פשוטו, לא הבנתי איך דבריך קשורים למה שטענתי.
[quote="פשוטו של מקרא" post_id=1477 user_id=153]
ואם תסכים איתי בזאת, הרי [b]שהסיפא של דבריך שבסוג השתדלות כזריקת כדור החזו"א עצמו לא השתדל, אבל הורה לאחרים להשתדל[/b], זה לא יתכן, שהרי השתדלות כזו אינה השתדלות אלא השתוללות ו'הימור' בעלמא, אין צד שיש חובת השתדלות שכזו, ואם ע"י שכל הציבור מצביע יש לזה תוקף אין צד שאינו בכלל ההשתדלות
[/quote]
לדבריך אלו אין קשר למה שטענתי. כי אני הסברתי שכלפי החזו"א זו זריקת כדור, ואילו כלפי אחרים [b]זו לא זריקת כדור[/b] אלא פעולה רגילה המביאה תוצאה, כי ברור שהצבעה של רבים יש לה השפעה.
ולכן כלפי האחרים זו אינה "השתוללות ו'הימור' בעלמא", אלא השתדלות רגילה.
וממילא שאר דבריך אינם מובנים. וכמו"כ לא הסברת מה ענין הכדורגל לכאן.
[/quote]
ידידי הנח רגע לעניין הכדורגל, ונסה להבין את העניין לאשורו, אח"כ כשתבין אסביר לך בל"נ גם את עניין הכדרוגל.
מלבד כל מה שהארכתי לעיל לבאר את דברי, תראה שדבריך אינם תואמים את העובדה עצמה.
אילו החזו"א היה מדבר במסר לציבור 'לכו להצביע' אבל אני כבעל בטחון יכול לסמוך על כך שאין השפעה לקול בודד רק בדרך רחוקה מאד, ולכן אין זה מחובת השתדלותי- ניחא.
אבל החזו"א לא אמר זאת במסר לציבור אלא בשיחה אחד על אחד עם אדם פרטי (הגרש"ז אולמן זצוק"ל) ומכיון שכן הרי להגרש"ז אולמן גם היה מקום לסמוך כיחיד על זה שקולו הבודד לא ישפיע אלא בדרך רחוקה מאד, וא"כ מאיזה טעם אמר לו החזו"א כי הוא חייב להצביע.
מה כן החזו"א אמר לו 'אצלי' זה כמו משחק, אתה תלך להצביע.
אצלי שאני בדרגת בטחון שאין הבדל כלל בין נס לטבע (דרגת השיא בבטחון במניין ה' המדרגות שמונה המכתב מאליהו- שאגב הגרש"ז אולמן היה תלמידו מקורבו מאד) אני אצלי כל ההשתדלות היא משחק ילדים.
אצלך שאינך ברמה זו של בטחון- מחוייב אתה מצד חובת ההשתדלות להצביע.