בהקפות מקובל לרקוד עם הס"ת. מאידך במעשה רב מובא שהגר"א היה רוקד מול הס"ת.
ובאמת כשחושבים ע"ז נראה שלרקוד מול הס"ת זהו כבוד הס"ת, ולרקוד עם הס"ת זהו כבוד המחזיק את הס"ת...
האם ידוע איך התפשט הריקוד עם הס"ת בידים?
לרקוד עם הס"ת או מול הס"ת
Re: לרקוד עם הס"ת או מול הס"ת
ראיתי בהמודיע של ערב שמח"ת
שגם בקרעטשניף, מניחים את ספרי התורה על הבימה ורוקדים לפניהם.
שגם בקרעטשניף, מניחים את ספרי התורה על הבימה ורוקדים לפניהם.
Re: לרקוד עם הס"ת או מול הס"ת
לשון המעשה רב
@דוד ריזל זה מנהג קרעטשניף בלבד או כל בית נדבורנה?
משמע שהס"ת לא הונח על הבימה אלא מישהו החזיקו ורקד עמו והגר"א הלך לפניו.והוא ז"ל היה הולך לפני הס"ת שמח מאד ברוב עוז וחדוה וחכמת אדם תאיר פניו כלפיד אש בוערת ומספק כף אל כף ומפזז ומכרכר בכל עז לפני הס"ת
@דוד ריזל זה מנהג קרעטשניף בלבד או כל בית נדבורנה?
Re: לרקוד עם הס"ת או מול הס"ת
שם היה כתוב על רבי דוד משה ומנהג בית קרעטשניף, אולי @אוהד זוטשקא אמסנא
יחכים אותנו במנהג נדבורנא, אבל לא הצלחתי לתייג אותו.
אני רואה הודעות שכתבו שכבר הלך לאן שהוא.
Re: לרקוד עם הס"ת או מול הס"ת
באמת נראה שהגאון רקד לפני משהו שהחזיק ס"ת
כיון שהוא לא לקח לעצמו להחזיק כל הזמן את הס"ת או כי לא היה לו כוח או כי רצה לכבד אחרים או כי לפני הס"ת הוא רקד יותר טוב
אבל להניח את הס"ת על הבימה לא נראה לכאורה כ"כ מתאים שכאילו אין מי שיחזיק
כיון שהוא לא לקח לעצמו להחזיק כל הזמן את הס"ת או כי לא היה לו כוח או כי רצה לכבד אחרים או כי לפני הס"ת הוא רקד יותר טוב
אבל להניח את הס"ת על הבימה לא נראה לכאורה כ"כ מתאים שכאילו אין מי שיחזיק