בורר בשבת
בורר בשבת
אדם שמתבייש לילך בטלית קטן עם פתיל תכלת ולכן מכניס התכלת למכנסיים ובשביל זה הוא צריך להפריד התכלת ולהכניסו למכנסיו שישאר בחוץ רק הלבן האם נחשב לבורר בשבת?
Re: בורר בשבת
שיפריד את הלבן וכך יהא בורר אוכל מתוך פסולת [אם כי לא ברור שיש כאן בורר בכלל, כי למעשה זהו מין אחד וההבדל הוא רק הצבע, ובצבע יש כידוע מחלוקת אם יש בזה בורר, ויש אולי עוד צדדים לפלפל בזה].
Re: בורר בשבת
במשנה מבואר שמותר להוציא כינים בשבת [ולא יפלה כיליו לאור הנר, ומשמע שללא אור הנר מותר]
וצ"ע, מדוע אין זה בורר.???
והתשובה הפשוטה שזה פעולת ניקוי ולא ברירה.
וה"ה לנ"ד, שאין זה בורר אלא מסדר!!
וצ"ע, מדוע אין זה בורר.???
והתשובה הפשוטה שזה פעולת ניקוי ולא ברירה.
וה"ה לנ"ד, שאין זה בורר אלא מסדר!!
Re: בורר בשבת
בכינים ההיתר לכאו, כי הדבר ניכר מאד בפני עצמו, ושכידוע זהו היתר גדול במלאכת בורר, (וכנראה איירי בשעל בגדיו וכדו, שא,צ לברור ולהפריד,,)אורח כתב: ↑ במשנה מבואר שמותר להוציא כינים בשבת [ולא יפלה כיליו לאור הנר, ומשמע שללא אור הנר מותר]
וצ"ע, מדוע אין זה בורר.???
והתשובה הפשוטה שזה פעולת ניקוי ולא ברירה.
וה"ה לנ"ד, שאין זה בורר אלא מסדר!!
ואם כנים אנחנו אז יש לדון בפתיל תכלת בין החוטים אם נחשב מעורבב מידי בשביל בורר..
Re: בורר בשבת
ידוע ההיתר לקלף ביצה בשבת, שכך דרך אכילתה ואכמ"ל. שאלתי, מה הדין אם קילף וחזר פירור קטן של קליפה ונדבק חזרה (כמו שמצוי שקורה), האם מותר להוריד אותו?
Re: בורר בשבת
השאלה היא בלי קשר להסתרת ציציות.אורח כתב: ↑ אדם שמתבייש לילך בטלית קטן עם פתיל תכלת ולכן מכניס התכלת למכנסיים ובשביל זה הוא צריך להפריד התכלת ולהכניסו למכנסיו שישאר בחוץ רק הלבן האם נחשב לבורר בשבת?
יש דין להפריד את חוטי הלבן מהתכלת.
לכן עד היום מפרידים את חוטי הלבן זה מזה.
בשבת יש הנוהגים שלא להפריד את חוטי הלבן בגלל מתקן מנא.
מותר להפריד את חוטי התכלת?
Re: בורר בשבת
אם החוטים הסתבכו בהחלט אין להפריד בשבת. אך לשים חוטי התכלת במכנסיים ושיהיו רק החטאים הלבנים בחוץ פשיטא שאין זה בורר כי עדיין החוטים מחוברים זה לזה בקצותם ואינם מופרדים לגמרי
הבעיה היחידה בשבת עם חוט הציצית הוא אם הסתבכו זה בזה ואז יש לחכות בסבלנות למוצ"ש.
הבעיה היחידה בשבת עם חוט הציצית הוא אם הסתבכו זה בזה ואז יש לחכות בסבלנות למוצ"ש.