האם עברת מהפך, או שינוי מהותי באורח חייך?
או שאתה מכיר מישהו שעבר מהפך כזה, ומוכן לשתף את הציבור?
למשל:
מחסיד לליטאי, וההיפך.
מחסיד א' לחסיד ב' (או הפוך...)
מג' לעץ, וההיפך.
ממתנגד לדעה/שיטה/רב/ספר מסויימים, לאוהד שלהם, או הפוך.
אם כן, נשמח מאד להחכים ולדעת, מהי הסיבה שהובילה אותך לשינוי.
ואולי תהיה בזה השפעה על אחרים, שירצו ללכת בעקבותיך.
או שישתכנעו להיפך (ואולי גם אתה תשתכנע).
בקיצור - שתפונו במה שיותר סיפורים ודיונים.
תודה רבה מראש.
אשכול המהפכות
Re: אשכול המהפכות
אחד הגיע עם קבוצה של בעלי תשובה לאדמו"ר מגור בעל הלב שמחה.
ואחרי שהציג את כולם, ראה צריך להדגיש "אני לא חוזר בתשובה !"
שאלו הרבי: למה לא ?
ואחרי שהציג את כולם, ראה צריך להדגיש "אני לא חוזר בתשובה !"
שאלו הרבי: למה לא ?
Re: אשכול המהפכות
מהעבר יש את "תולדות יעקב יוסף", מרן הגאון רבי יעקב יוסף כ"ץ זצוק"ל, שמתחילה היה מתנגד חריף, אך בעקבות היכרותו עם הבעש"ט נעשה לאחד מגדולי תלמידיו.
יותר קרוב לזמננו יש את הגאון הרב נחמן שלמה גרינשפאן זצ"ל שהיה תלמיד מובהק למרן הגאון רידב"ז זצוק"ל ומתנגד חריף לדרכו של הראי"ה אך לאחר שהכיר את הראי"ה באנגליה הפך לתומך נלהב בדרכו (הוא היה רב שם והראי"ה בעקבות שנתקע באירופה שאליה הגיע בעקבות הזמנתו לכינוס העולמי הראשון של אגו"י שהיה אמור להתקיים בקיץ תרע"ד והתבטל בגלל פתיחת מלחמת העולם הראשונה, היה במשך זמן מה בשווייץ ועבר לאנגליה לכהן כרב קהילת "מחזיקי הדת" בלונדון).
בראשית התנועה הציונית עברו גדולים וצדיקים לתמוך בה ובהמשך בתנועת המזרחי וביניהם מרנן הגאונים זצוק"ל/זצ"ל: הרב ריינס שייסד את המזרחי, העילוי ממייצ'יט שמרן הגר"ח מבריסק זצוק"ל שיבחו ביותר גם לאחר שהצטרף למזרחי ואמר שנותר בחשיבותו כמות שהיה, הרבי מקוצק-פילוב, הרבי מדרוהוביץ', רבי שלמה חיים מסדיגורה, ר"י מצ'ורטקוב וחתנו האהלי יעקב, רבי חנוך מסוכצ'וב, הרב זווין והרב שלמה אהרונסון שהיו חסידי חב"ד שהפכו לציונים ועדיין נהגו כחסידי חב"ד לכל דבר ומרן הגאון הרבי הרש"ב זצוק"ל אף טרח להתעמת במכתבים עם הרב אהרוסון לגבי הציונות, החשק שלמה, המרחשת, הבית יצחק מלבוב, הרמ"ש גלזנר, הרב קואינקה שהיה ראב"ד הספרדים בירושלים, הרב משה-כלפון הכהן מג'רבה, ועוד לא מעטים מכל העדות והחוגים.
בזמננו יש את הרה"ג הרב יעקב חורב שליט"א שחזר בתשובה לחרדים וכרב חרדי שינה דרכו ונעשה דתי-לאומי והתלמד בענייני כתמים ונדה אצל הגאון הרב בורנשטיין שליט"א, יו"ר מכון פועה.
יותר קרוב לזמננו יש את הגאון הרב נחמן שלמה גרינשפאן זצ"ל שהיה תלמיד מובהק למרן הגאון רידב"ז זצוק"ל ומתנגד חריף לדרכו של הראי"ה אך לאחר שהכיר את הראי"ה באנגליה הפך לתומך נלהב בדרכו (הוא היה רב שם והראי"ה בעקבות שנתקע באירופה שאליה הגיע בעקבות הזמנתו לכינוס העולמי הראשון של אגו"י שהיה אמור להתקיים בקיץ תרע"ד והתבטל בגלל פתיחת מלחמת העולם הראשונה, היה במשך זמן מה בשווייץ ועבר לאנגליה לכהן כרב קהילת "מחזיקי הדת" בלונדון).
בראשית התנועה הציונית עברו גדולים וצדיקים לתמוך בה ובהמשך בתנועת המזרחי וביניהם מרנן הגאונים זצוק"ל/זצ"ל: הרב ריינס שייסד את המזרחי, העילוי ממייצ'יט שמרן הגר"ח מבריסק זצוק"ל שיבחו ביותר גם לאחר שהצטרף למזרחי ואמר שנותר בחשיבותו כמות שהיה, הרבי מקוצק-פילוב, הרבי מדרוהוביץ', רבי שלמה חיים מסדיגורה, ר"י מצ'ורטקוב וחתנו האהלי יעקב, רבי חנוך מסוכצ'וב, הרב זווין והרב שלמה אהרונסון שהיו חסידי חב"ד שהפכו לציונים ועדיין נהגו כחסידי חב"ד לכל דבר ומרן הגאון הרבי הרש"ב זצוק"ל אף טרח להתעמת במכתבים עם הרב אהרוסון לגבי הציונות, החשק שלמה, המרחשת, הבית יצחק מלבוב, הרמ"ש גלזנר, הרב קואינקה שהיה ראב"ד הספרדים בירושלים, הרב משה-כלפון הכהן מג'רבה, ועוד לא מעטים מכל העדות והחוגים.
בזמננו יש את הרה"ג הרב יעקב חורב שליט"א שחזר בתשובה לחרדים וכרב חרדי שינה דרכו ונעשה דתי-לאומי והתלמד בענייני כתמים ונדה אצל הגאון הרב בורנשטיין שליט"א, יו"ר מכון פועה.
Re: אשכול המהפכות
תיקון של ר"י מצ'ורטקוב לר"י מהוסיאטין שהיא היה חותנו של האהלי יעקב:
מהעבר יש את "תולדות יעקב יוסף", מרן הגאון רבי יעקב יוסף כ"ץ זצוק"ל, שמתחילה היה מתנגד חריף, אך בעקבות היכרותו עם הבעש"ט נעשה לאחד מגדולי תלמידיו.
יותר קרוב לזמננו יש את הגאון הרב נחמן שלמה גרינשפאן זצ"ל שהיה תלמיד מובהק למרן הגאון רידב"ז זצוק"ל ומתנגד חריף לדרכו של הראי"ה אך לאחר שהכיר את הראי"ה באנגליה הפך לתומך נלהב בדרכו (הוא היה רב שם והראי"ה בעקבות שנתקע באירופה שאליה הגיע בעקבות הזמנתו לכינוס העולמי הראשון של אגו"י שהיה אמור להתקיים בקיץ תרע"ד והתבטל בגלל פתיחת מלחמת העולם הראשונה, היה במשך זמן מה בשווייץ ועבר לאנגליה לכהן כרב קהילת "מחזיקי הדת" בלונדון).
בראשית התנועה הציונית עברו גדולים וצדיקים לתמוך בה ובהמשך בתנועת המזרחי וביניהם מרנן הגאונים זצוק"ל/זצ"ל: הרב ריינס שייסד את המזרחי, העילוי ממייצ'יט שמרן הגר"ח מבריסק זצוק"ל שיבחו ביותר גם לאחר שהצטרף למזרחי ואמר שנותר בחשיבותו כמות שהיה, הרבי מקוצק-פילוב, הרבי מדרוהוביץ', רבי שלמה חיים מסדיגורה, ר"י מהוסיאטין וחתנו האהלי יעקב, רבי חנוך מסוכצ'וב, הרב זווין והרב שלמה אהרונסון שהיו חסידי חב"ד שהפכו לציונים ועדיין נהגו כחסידי חב"ד לכל דבר ומרן הגאון הרבי הרש"ב זצוק"ל אף טרח להתעמת במכתבים עם הרב אהרוסון לגבי הציונות, החשק שלמה, המרחשת, הבית יצחק מלבוב, הרמ"ש גלזנר, הרב קואינקה שהיה ראב"ד הספרדים בירושלים, הרב משה-כלפון הכהן מג'רבה, ועוד לא מעטים מכל העדות והחוגים.
בזמננו יש את הרה"ג הרב יעקב חורב שליט"א שחזר בתשובה לחרדים וכרב חרדי שינה דרכו ונעשה דתי-לאומי והתלמד בענייני כתמים ונדה אצל הגאון הרב בורנשטיין שליט"א, יו"ר מכון פועה.
מהעבר יש את "תולדות יעקב יוסף", מרן הגאון רבי יעקב יוסף כ"ץ זצוק"ל, שמתחילה היה מתנגד חריף, אך בעקבות היכרותו עם הבעש"ט נעשה לאחד מגדולי תלמידיו.
יותר קרוב לזמננו יש את הגאון הרב נחמן שלמה גרינשפאן זצ"ל שהיה תלמיד מובהק למרן הגאון רידב"ז זצוק"ל ומתנגד חריף לדרכו של הראי"ה אך לאחר שהכיר את הראי"ה באנגליה הפך לתומך נלהב בדרכו (הוא היה רב שם והראי"ה בעקבות שנתקע באירופה שאליה הגיע בעקבות הזמנתו לכינוס העולמי הראשון של אגו"י שהיה אמור להתקיים בקיץ תרע"ד והתבטל בגלל פתיחת מלחמת העולם הראשונה, היה במשך זמן מה בשווייץ ועבר לאנגליה לכהן כרב קהילת "מחזיקי הדת" בלונדון).
בראשית התנועה הציונית עברו גדולים וצדיקים לתמוך בה ובהמשך בתנועת המזרחי וביניהם מרנן הגאונים זצוק"ל/זצ"ל: הרב ריינס שייסד את המזרחי, העילוי ממייצ'יט שמרן הגר"ח מבריסק זצוק"ל שיבחו ביותר גם לאחר שהצטרף למזרחי ואמר שנותר בחשיבותו כמות שהיה, הרבי מקוצק-פילוב, הרבי מדרוהוביץ', רבי שלמה חיים מסדיגורה, ר"י מהוסיאטין וחתנו האהלי יעקב, רבי חנוך מסוכצ'וב, הרב זווין והרב שלמה אהרונסון שהיו חסידי חב"ד שהפכו לציונים ועדיין נהגו כחסידי חב"ד לכל דבר ומרן הגאון הרבי הרש"ב זצוק"ל אף טרח להתעמת במכתבים עם הרב אהרוסון לגבי הציונות, החשק שלמה, המרחשת, הבית יצחק מלבוב, הרמ"ש גלזנר, הרב קואינקה שהיה ראב"ד הספרדים בירושלים, הרב משה-כלפון הכהן מג'רבה, ועוד לא מעטים מכל העדות והחוגים.
בזמננו יש את הרה"ג הרב יעקב חורב שליט"א שחזר בתשובה לחרדים וכרב חרדי שינה דרכו ונעשה דתי-לאומי והתלמד בענייני כתמים ונדה אצל הגאון הרב בורנשטיין שליט"א, יו"ר מכון פועה.